کاهش درد قاعدگی با مصرف دمنوش رازیانه و بابونه

کاهش درد قاعدگی

کاهش درد قاعدگی با مصرف دمنوش رازیانه و بابونه - تصویر 1

مصرف دمنوش رازیانه و بابونه در دوران قاعدگی بسیار مفید است.

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه قاعدگی باعث پاک‌سازی بدن از مواد زائد می‌شود، گفت: در دوران قاعدگی جریان طبیعی خون باعث سلامت زنان می‌شود و سبک زندگی زنان باید به گونه‏‌ای تنظیم شود که جریان خون در این دوران به درستی و بدون هیچ مانعی انجام شود.

دکتر ملیحه تبرایی گفت: دیسمنوره یا همان قاعدگی دردناک به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود که دیسمنوره اولیه اغلب در حدود 6 تا 12 ماه پس از اولین قاعدگی شروع می‌شود که در بیشتر مواقع با حاملگی و زایمان از شدت آن کاسته می‏‌شود، اما دیسمنوره ثانویه پس از 20 سالگی و در هر سنی ایجاد می‌شود. وی دیسمنوره را ناشی از یک بیماری لگنی دانست و افزود: آندومتریوز، فیبروم، تنگی گردن رحم و عفونت‌های لگنی از جمله بیماری‌های لگنی هستند که می‏‌توانند منجر به آندومتریوز ثانویه در زنان شوند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: کیفیت نامناسب و افزایش غلظت خون و باریکی نسبی عروق رحمی ممکن است به طور خلقی در فرد وجود داشته باشد و منجر به دردهای شدیدی در دوران قاعدگی شود.

تبرایی یادآور شد: زنانی که دچار قاعدگی دردناک هستند برای کاهش غلظت خون در روزهای نزدیک به این دوران باید از مصرف خوراکی‌های سرد مانند ماست، خیار و آب یخ خودداری کنند. همچنین مصرف مواد غذایی سنگین و غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، گوشت گوساله و نانی که خمیر آن به خوبی ورز نیامده باعث غلظت خون در این دوران می‌شود. این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: در دوران قاعدگی و بعد از آن استفاده از غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند مانند زرده تخم‌مرغ، گوشت گوسفند و سوپ می‌تواند باعث کاهش درد و غلظت شود.

کاهش درد قاعدگی با دمنوش بابونه و رازیانه

وی با اشاره به اینکه مصرف دمنوش رازیانه و بابونه در دوران قاعدگی بسیار مفید است، گفت: چنانچه در بررسی‌های اولیه درد قاعدگی بیماری لگنی خاصی توسط پزشک مشاهده نشود، فرد مبتلا به دیسمنوره اولیه است و مصرف دم نوش رازیانه و بابونه می‏‌تواند در کاهش درد بسیار کمک کننده باشد. تبرایی انجام فعالیت فیزیکی و ورزش را راهکارهایی مناسب در کاهش غلظت خون و دردهای قاعدگی ناشی از آن دانست و گفت: امروزه و با توجه به نتایج مطالعات انجام شده، ورزش می‌تواند در کاهش درد بسیار مفید و موثر باشد به همین دلیل بهتر است زنان حداقل چند روز مانده به دوران قاعدگی، به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت ورزش کنند. وی افزود: ورزش باید به طور منظم و در تمام طول ماه انجام شود که اگر این کار امکان پذیر نبود، توصیه می‌شود حداقل در روزهای نزدیک به این دوران به منظور جریان بهتر خون و کاهش درد، ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ��شاره به اینکه روغن زنجیبل موجب کاهش دردهای قاعدگی می‌شود، در پایان گفت: استفاده از این روغن و مالیدن آن روزی 3 تا 4 مرتبه در ناحیه پایینی شکم می‌تواند موجب کاهش درد قاعدگی و خارج شدن خون به طور کامل از بدن شود.



اگر هنوز مجردی کلیک کن بیا تو

برگزاری جشنواره رقص زنانه پولی در تهران ؟! + عکس

موتور سواری حرفه ای و دیدنی بهنوش بختیاری! +عکس

ازدواج بی شرمانه ی این دختر با پدر خود (عکس)

اس ام اس مخصوص دختر های شیطون و بلا

زرو شیک ترین هتل های مشهد با مناسب ترین قیمت
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه